d20

13th Age

Hrdinské fantasy s koreňmi v D&D s priamočiarejšími pravidlami a jemnou príchuťou rozprávacích hier
Pelgrane Press
2012

Vo Trinástom veku sveta hľadajú dobrodruhovia Dračieho cisárstva svoje šťastie a je na nich, ku ktorým Ikonám sveta sa pridajú. Pôjde im o skazu alebo záchranu sveta? Hra s pevnými koreňmi v atmosfére Dungeons and Dragons neváha obetovať menej podstatné pravidlá výmenou za svižnejšie súboje a odsýpajúcu hru. Nájdete tu klasické fantasy povolania, zbrane a kúzla, ale aj nové mechaniky, ako kocky eskalovania, ktoré zvyšujú zranenia s trvaním súbojov, či unikátne schopnosti pre každú z postáv. To všetko je obohatené perličkami z príbehových hier.

Príručka obsahuje kompletnú hru s pravidlami pre hráčov, rozprávačov, beštiár a popis Dračieho cisárstva.

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

DCC RPG je inovatívny a atmosférou nabitý systém inšpirovaný na jednej strane old-school DnD, na druhej strane 3.X edíciou DnD.
Goodman Games
2012

DCC RPG dodržiava princípy old school, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií.

Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter".

Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť.

Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).

Lamentations of the Flame Princess

Dobrodružná hra inspirovaná starým DnD, metalem a hororovými klasikami
James Raggi III.
2011

LotFP je jako Dungeons and Dragons předělané pro hraní hororových příběhů v renesančním světě. Je to stále hra starého stylu a tak jsou prvky hororového žánru vysvětleny spíše v příručce pro vypravěče namísto toho, aby byly zabudovány do mechanik. Hra je prodávána v krabici se třemi příručkami, kostkami, osobními kartami postav a ukázkovým dobrodružstvím.

Pathfinder

Fantasy RPG postavené na systému d20 a pravidlech 3.5E DnD.
Jason Bulmahn
2009

Pathfinder představuje klasické dobrodružné fantasy RPG postavené na pravidlech 3.5 edičního DnD. Oproti svému předchůdci nabízí veškerá pravidla, včetně rad pro DM, v jedné takřka šesti set stránkové knize. Pathfinder přináší upravená a rozšířená pravidla, nové či vylepšené skilly, kouzla a magické předměty. Systém například umožňuje vybrat si jeden ze tří stupňů rychlosti vývoje postavy.
Na Tvorbě se mimo jiné podílel i Monte Cook, autor další hry vycházející z pravidel 3.5E DnD - Arcana Evolved.

Warheart d20

Variant d20 pre hranie v drsnom svete zriedkavej mágie, kde meč a mágia rozhodne neporazia všetko.
Corvus
2007

Variant systému d20 vhodný na hranie v drsnom svete, kde mágia je zriedkavá a fantasy prvky možno zrátať na prstoch málo rúk.
Oproti tradičnej podobe systému d20 je k dispozícii krutejší systém súboja (použiteľný aj v historickom fantasy), alternatívny systém mágie, a systém kariér, ktorý nahrádza klasické archetypy povolaní.

True20

Zjednodušená a upravená univerzální verze d20 systému.
Stephen Kenson
2005

Univerzální a silně upravená varianta d20 systému, která k vyhodnocování používá výhradně dvacetistěnné kostky. Inspirována systémem ve hře Mutants & Masterminds a poprvé uplatněna ve hře Blue Rose. Oproti běžné variantě d20 patří mezi nejvýraznější odlišnosti jen tři generická povolání, používání jen opravy vlastností, povolání neomezují výběr dovedností, nové odbornosti jsou dostupné na každé úrovni, hra neobsahuje koncept životů ani zkušeností a kouzla získávaná výměnou za odbornosti.

Mutants & Masterminds

Hra na superhrdiny a superpadouchy, kteří jakoby vypadli z nějakého komixu...
Stephen Kenson
2005

Již druhá edice hry na superhrdiny v silně upraveném d20 systému, který používá bodovou tvorbu postav a je upraven pro rychlejší hraní s použitím jediné kostky, které posléze insiprovaly hru True20. Hra nabízí celou řadu superhrdinských typů, které pokrývají celu škálu hlavních komixových protagonistů. K dispozici je také celá řada herních prostředí z nichž základním je Freedom City, kde superhrdinové a superzlosyni existují už od nepaměti a v hojném počtu...

Star Wars Saga Edition

Světelné meče, droidi, vesmírné stíhačky a ještě mnohem víc v napínavé hře z prostředí Star Wars.
Wizards of the Coast
2007

Elegantnější RPG pro civilizovanější časy, tak by se dala charakterizovat v pořadí již třetí inkarnace Star Wars do systému d20. Je to zároveň první, která přestala pravidly připomínat D&D ve vesmíru a vydala se vlastním směrem. Mimo všudypřítomné zjednodušení a sjednocení mechanik nebo opuštění mikromanagementu dovednostních bodů patří mezi hlavní změny příběhotvorná mechanika Osudu. Ve Star Wars Saga Editon se můžete ponořit do vesmíru plného Jediů s jejich světelnými meči, na vlastní kůži si vyzkoušet, jaké to je, být droidem, postavit a pilotovat vlastní stíhačku nebo se pokusit zachránit Galaxii.

Spycraft

Špionážní hra plná divokých honiček, napínavých výslechů, svádění protivníků a průniků na území nepřítele.
Alex Flagg, Scott Gearin, Patrick Kapera
2005

Již druhá edice špionážní hry v d20 systému, která nabízí i úpravu pro více akční, post-apokalyptickou, konspirační, hororovou, humornou, pulpovou, vojenskou event. i gansterskou nebo westernovou hru. Hra obsahuje velké množství specifických povolání, systém vitality namísto životů, akční kostky a systém dramatických konfliktů (určený pro nebojové situace a hraný pomocí dovednostních hodů a taktických karet specifických pro typicky špionážní situace jako je např. pronásledování, vymývání mozků, infiltrace svádění apod.)

Monte Cook's World of Darkness

Více hrdinsky a akčně zaměřená varianta Světa temnoty v systému d20.
Monte Cook, Luke Johnson
2007

McWoD, jak se trochu posměšně zkracuje, představuje zvláštní variantu Světa Temnoty, jejíž vztah k jiným variantám je spíše vágní. Zdejší svět byl normální až do apokalyptické události, díky níž se na světě vynořili bájné bytosti a strašidelná místa už nejsou jen pohádky, ale hrozivá realita. Hráči se chápou rolí upírů, vlkodlaků, mágů, démonů či probuzených ve snaze náš svět zachránit před stále hrozící zkázou. A nebo, aby jej zničili... Oproti základní variantě d20 systému obsahuje tato druhy fungující jako povolání, dovednostně-manovou magii nebo koncept Lidskosti.

D20 Modern

Univerzální verze d20 systému pro hraní v minulosti, přítomnosti i budoucnosti...
Wizards of the Coast
2002

D20 Modern je varianta d20 systému s asi nejširším záběrem. Tomu odpovídají pravidla, která jsou značně abstraktní počínaje povoláními pojmenovanými podle dominantní vlastnosti a konče abstraktní hodnotou bohatství. Pro d20 existuje nespočet variant v podobě doplňujících příruček umožňujících hrát kromě základní soudobé varianty také v minulosti, budoucnosti, cyberpunkovém světě, ve světě s reáliemi D&D přenesenými do současnosti - tzv. Urban Arcana, mechy, postapokalypsu apod.

Call of Cthulhu d20

Hororově laděná na motivy H. P. Lovecrafta.
Monte Cook, John Tynes
2002

Původním záměrem stojícím za vydáním této hry bylo ukázat šíři apikovatelnosti d20 systému a jeho variabilitu. Neobsahuje ani rasy ba ani povolání, zato však pravidla pro šílenství, kouzla sesílaná za cenu ztráty vlastních sil a pravidla pro masivní zranění činí ze hry brutální a temný horor. I díky zdařilým textům Johna Tynese o mýtu Cthulhu a kvůli omezenému nákladu se hra stala sběratelskou záležitostí.

Dungeons and Dragons, 4th Edition

Pokračovatel jedné z nejznámějších fantasy her na hrdiny.
Wizards of the Coast
2008

Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám. DnD 4E je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.

d20 SRD

Univerzální "stavebnice" slavného systému d20, na jejíchž základech staví desítky her
Wizards of the Coast
2000

Pod označení d20 spadá velká spousta různorodých her, které mnohdy nemají společného nic kromě použitého systému, takzvaného d20. Tento klasický systém stojí většinou na kombinacích úrovní a povolání a hojně využívá 20stěnné kostky. Jeho zdarma dostupná verze se nazývá SRD - System Reference Document. Jde o výtah z třetí edice Dungeons and Dragons, který slouží jako "stavebnice", jíž je možno využít k tvorbě dalších her. Samostatných aplikací od různých autorů a nakladatelství existují stovky, pokrývají všechna možná herní prostředí i žánry a kromě společného jádra pravidel se často liší k nepoznání.

Engel

Postapokalyptické RPG odehrávající se v izolované Evropě roku 2654
Sword & Sorcery
2002

Engel je postapokaliptické RPG odehrávající se ve zdevastovaných zbytcích Evropy 27. století. Po řadě globálních tragédií se zbytek Evropy propadl do nové doby temna a neofeudalismu. Církev se opět vrátila na výsluní moci. Podivné úkazy a hrůzné stvůry Pána much ohrožují lidstvo, ovšem do toho vstupují hráčské postavy "andělů" - seslané samotným Bohem. Hra zeměřená především na zkoumání andělského psyché v temné vizi budoucnosti. Systémově jde o klasickou a ničím výraznou aplikaci d20.

Syndikovat obsah