1 (1) 3 (1) A (11) B (6) C (9) D (29) E (6) F (11) G (3) H (6) I (4) J (1) K (2) L (7) M (9) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (8)

Warhammer Fantasy Roleplay

Špinavá a drsná fantasy hra ve světě Warhammeru
Black Industries
2005

Adaptace Warhammeru pro stolní RPG se v mnohém liší od taktické wargame, která tento svět proslavila - je totiž o poznání temnější, drsnější a přízemnější. Přenese vás do prostředí Impéria, připomínajícího renesanční Svatou říši římskou, které se drolí pod náporem armád Chaosu. Hráčské postavy však nejsou žádní dobrodruzi, naopak - nápaditý systém tvorby postavy pomocí životních "kariér" z nich udělá uhlíře, pašeráky, porodní báby a jen příležitostně zabijáka trollů či mágova učně. WFRP vás nezaujme nikterak originálním systémem, jeho silné stránky leží v detailním světě a důrazu na drsné, brutální fantasy z pohledu téměř obyčejných lidí.

Warhammer Fantasy Roleplay, třetí vydání

Akční, temná fantasy hra zasazená do známého světa Warhammeru
Fantasy Flight Games
2009

Warhammer FRP je série her odehrávajících se v temném fantasy světě připomínajícím evropskou renesanci. Lidská Říše je pod náporem zelenokožců, armád Chaosu a kultistů, hráči se vžijí do role obyčejných lidí, trpaslíků či elfů (sedláci, námořníci, poslové, žoldáci...), ze kterých neobyčejné události utvoří hrdiny. Třetí vydáními přináší zbrusu nová pravidla založená na spoustě pomůcek, které připomínají deskovou hru - např. speciálních kostek, akčních karet, žetonů, atd. V porovnání s dřívějšími vydáními se více blíží figurkovému Warhammeru, je akčnější a epičtější.

Warheart d20

Variant d20 pre hranie v drsnom svete zriedkavej mágie, kde meč a mágia rozhodne neporazia všetko.
Corvus
2007

Variant systému d20 vhodný na hranie v drsnom svete, kde mágia je zriedkavá a fantasy prvky možno zrátať na prstoch málo rúk.
Oproti tradičnej podobe systému d20 je k dispozícii krutejší systém súboja (použiteľný aj v historickom fantasy), alternatívny systém mágie, a systém kariér, ktorý nahrádza klasické archetypy povolaní.

Warrior, Rogue & Mage

fantasy hra s oldschool prvky, snadno uchopitelná k učení s minimálním pravidlovým základem, přesto dobře sloužící i k epickým rozsáhlým kampaním.
Michael Wolf
2012

Základem hry je mechanika D6+, postavu opisují základní atributy: warrior - síla, konstituce; rogue - hbitost, zručnost; mage - víra, magie, inteligence
V pravidlech jsou předpřipraveny dovednosti, zbraně, předměty, kouzla s možností volně rošiřovat či modifikovat vše ve hře. Součástí je i příručka pro Vypravěče se silným důrazem na kooperaci všech hráčů, snahou vysvětlit postupy a i názor, že DM je součástí hry, spoluhráč. Pokud budete chtít hru využít rovnou i jako sandbox, je možnost sáhnout po krátkém settingu (2 stránky) či pravidlech navíc umožnujícím hrát za různé rasy, simulaci bojů a další libůstky, co někdo může a jiný nemusí.

Werewolf: the Forsaken

Nová verze hororové hry v kůži vlkodlaků
White Wolf
2005

I tento nástupce starší hry Werewolf: the Apocalypse staví postavy do role vlkodlaků ve Světě temnoty - ochránců přírody a posledních zbytků přirozenosti. Nová verze přináší mnoho změn, především v komunitě, v níž tito tvorové žijí, a také v tom, kým vlastně jsou. Jaké to je být zavrženým? Jaké to je vědět, že všichni v tomto i jiném světě vás mají jen za zrůdu, kterou je třeba zničit? Jaké to je vědět, že jediný, koho máte, jsou vaši bratři a sestry ve smečce? Hra o násilí, sebeovládání a přijetí vlastní zrůdnosti.

Wilderness of Mirrors

Hra o superšpiónoch, zrade a časovom strese
John Wick
2006

Málopravidlová hra, ktorá si kladie za cieľ zachytiť atmosféru špiónskeho žánru a la James Bond, Alias či Mission Impossible. Autor identifikuje tri hlavné prvky (plánovanie, zrady a časový stres) a z nich vytvára mechaniky tejto jednoduchej hry. Postavy ako kompetentní špióni dokážu robiť aj veci mimo svojej oblasti špecializácie, stojí ich to však viac námahy. Vďaka unikátnej mechanike plánovania je už samotná príprava súčasťou hry.

World of Darkness, nový

Hra v kůži smrtelníků, kteří se snaží přežít v hororové variantě skutečného světa
White Wolf
2004

Hry ze Světa temnoty dříve vycházely jako samostatně hratelné produkty, které "pouze" sdílely stejnou značku a základ systému. V roce 2004 však autoři vydali novou edici, která shrnuje všechna základní pravidla do jedné knihy. Největších změn dostál samotný systém, který výrazně zjednodušil souboje, a proto zabírá mnohem méně herního času. Zároveň se herní prostředí přesunulo z devadesátých let do současnosti. Základní pravidla umožňují hraní za běžné smrtelníky v pokroucené a děsivé variantě našeho světa, kde řádí upíři, vlkodlaci a jiné děti tmy. Ke hře existuje mnoho rozšíření, které umožňují hru např. za zmíněné upíry či vlkodlaky.

Wushu

Akční bojová hra ve stylu hong-kongských kung-fu filmů
Daniel Bayn
2003

Ve správném akčním filmu hrdinové chvíli prohrávají a chvíli mají navrch, padají z oken a do vody, chvíli jsou na stole a chvíli pod ním, přeskakují mezi jedoucími vozidly nebo se zoufale brání zvednutou židlí - a Wushu je hra, která vás odmění, pokud se vaše postava bude chovat stejně. Wushu má velmi jednoduchý a abstraktní systém, ve kterém nerozhoduje, jestli zvolíte správnou taktiku, ale zda dokážete v zajímavých detailech popsat, jak bojujete. Je extrémně jednoduché k pochopení, zapamatování i použití. Zcela bez úprav použitelné pro širokou řadu žánrů a prostředí. Wushu existuje v mnoha verzích, základ však stále zůstává stejný.