1 (1) 3 (1) A (11) B (6) C (9) D (29) E (6) F (11) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (9) N (1) O (4) P (13) R (7) S (20) T (12) U (2) V (5) W (8)

Mage: The Awakening

Mágové v hororové verzi moderního světa
White Wolf
2005

Hra zasazená do temného moderního světa vychází v sérii nového World of Darkness a volně navazuje na předchozí verzi Mage: The Ascension. Magie je darem vidět pod roušku zdánlivě normálního světa a umění ohýbat realitu podle své vůle. Je ji však potřeba provozovat obezřetně a tak, aby vypadala pokud možno normálně, protože ostatní lidé stále lpí na iluzorní skutečnosti a tím magii ruší, jsou-li jejími svědky. Cokoliv nepřirozeného také vede k Paradoxům - magickým nehodám, které pozvolna otevírají propast mezi naším světem a světem čisté magie, odkud magie sama pochází.

Mexican Standoff

Vyprávěcí gangsterka o lžích, zradách, nepovededené loupeži a jedné hoře peněz.
Timothy Walters Kleinert
2006

Velmi jednoduchá vyprávěcí hra, jejíž hraní zabere jen pár minut. Vtělíte se do kůže gangsterů, kteří se vracejí z nepodařené loupeže, míří na sebe pistolemi a hádají se o rozdělení lupu. Pistolnící se navzájem osočují z chyb a zrad, které při akci zavinili, a cílem je svést na něhokoho vinu a zbavit se ho, aby se peníze dělily na co možná nejméně částí. Příběh se vypráví retrospektivně svalováním viny. Vše, co bylo řečeno, se stává faktem. Protože zbraně jsou neklidné a pistolníci také, čas od času vystřelí, několik mrtvých padne k zemi a hádka pokračuje, dokud se všichni nedomluví na dělení, nebo nezbude jen jeden.

Monte Cook's World of Darkness

Více hrdinsky a akčně zaměřená varianta Světa temnoty v systému d20.
Monte Cook, Luke Johnson
2007

McWoD, jak se trochu posměšně zkracuje, představuje zvláštní variantu Světa Temnoty, jejíž vztah k jiným variantám je spíše vágní. Zdejší svět byl normální až do apokalyptické události, díky níž se na světě vynořili bájné bytosti a strašidelná místa už nejsou jen pohádky, ale hrozivá realita. Hráči se chápou rolí upírů, vlkodlaků, mágů, démonů či probuzených ve snaze náš svět zachránit před stále hrozící zkázou. A nebo, aby jej zničili... Oproti základní variantě d20 systému obsahuje tato druhy fungující jako povolání, dovednostně-manovou magii nebo koncept Lidskosti.

Montsegur 1244

Príbehová hra o umieraní na hranici za svoju vieru
Frederik J. Jensen
2009

Príbehová hra bez rozprávača pre 3-6 hráčov stvárňujúcich čiastočne predpripravené postavy Katarov počas obliehania Montseguru. Hra je pevne štrukturovaná do štyroch dejstiev so stanoveným počtom scén, ktoré prevedú postavy hlavnými obdobiami obliehania až k záverečnej kapitulácii. Pri nej sa protagonisti rozhodujú medzi zrieknutím sa viery alebo smrťou na hranici. Hráči počas hry vykresľujú motivácie svojich postáv k tomuto rozhodnutiu. Využívajú pri tom karty, ktoré sú súčasťou hry - scénické (atmosferické popisy) a príbehové (nečakané dejové zvraty, nové zápletky). Hra trvá asi 3-6 hodín.

Mořský Vlk

Hra o námořnících,pirátech a Karibském moři
Lowin
2009

Česká hra z reálného prostředí pirátů z Karibského Moře. Systém vychází z Shadowrunu.
Bez nadpřirozených jevů a bytostí. Obsahuje také pravidla pro souboje posádek, lodí, flotil.
Podrobné seznamy zbraní i vybavení. Detaily k celé oblasti, ostrovům i městům. Příručka má 92 stran textu prošpikovaného spoustou zajímavých -čb- obrázků.

Mountain Witch

Samurajské drama, jehož hlavním tématem jsou důvěra a zrada
Timothy Kleinert
2005

Mountain Witch je další z „alternativních“ RPG. Postavy představují skupinu samurajů, z nichž každý má nějaké temné tajemství. Úkolem každého hráče je společně s ostatními budovat atmosféru důvěry či zrady a v průběhu hry nastiňovat spoluhráčům tajemství své postavy. Pravidla jsou minimalistická, netradiční a otevřeně pracují s tvorbou atmosféry a žánru. Jejich základním prvkem je rozdělování vypravěčských pravomocí. Mountain Witch je ideální pro hráče, kteří se zajímají o alternativní herní styly a rádi by vyzkoušeli kolektivní tvorbu příběhu.

Mouse Guard RPG

Postavte se v roli hrdinných myších ochránců lasičkám, hadům a dalším nebezpečím!
Luke Crane
2008

V této hře podle stejnojmeného komiksu Davida Petersena se v roli člena Myší stráže postavíte nebezpečím, která ohrožují vaši komunitu. Vyberete si barvu srsti a pláště vaší myši a s pomocí upraveného a zjednodušeného systému hry Burning Wheel se můžete vrhnout proti liškám, lasičkám i zrádcům z řad myší. Hra nabízí jednotný systém pro řešení bojů, honiček či hádek, zlepšování dovedností, které používáte a chytré mechaniky cílů, instinktů a rysů, které vaší myši vdechnou život.

Mutants & Masterminds

Hra na superhrdiny a superpadouchy, kteří jakoby vypadli z nějakého komixu...
Stephen Kenson
2005

Již druhá edice hry na superhrdiny v silně upraveném d20 systému, který používá bodovou tvorbu postav a je upraven pro rychlejší hraní s použitím jediné kostky, které posléze insiprovaly hru True20. Hra nabízí celou řadu superhrdinských typů, které pokrývají celu škálu hlavních komixových protagonistů. K dispozici je také celá řada herních prostředí z nichž základním je Freedom City, kde superhrdinové a superzlosyni existují už od nepaměti a v hojném počtu...

My Life with Master

Hra na životní příběhy služebníků zlých Pánů
Paul Czege
2003

V českém překladu Můj život s Pánem, hra v žánru romantického hororu, v níž postavy jsou vnitřně rozpolcení služebníci zlého Pána. Na jednu stranu jsou nuceni páchat kruté činy, na druhou stranu touží po lásce a lidskosti. Která jejich stránka nakonec zvítězí? Tato netradiční hra, a zároveň jedna z nejznámějších indie, byla jednou z prvních, které se snaží mechanicky podporovat tvorbu příběhu. Hráči hrají v oddělených scénách a mají značné pravomoci zasahovat do děje. Ideální pro hráče, kteří si chtějí zahrát žánrové drama.