1 (1) 3 (1) A (11) B (6) C (9) D (29) E (6) F (11) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (9) N (1) O (4) P (13) R (7) S (19) T (12) U (2) V (5) W (8)

D20 Modern

Univerzální verze d20 systému pro hraní v minulosti, přítomnosti i budoucnosti...
Wizards of the Coast
2002

D20 Modern je varianta d20 systému s asi nejširším záběrem. Tomu odpovídají pravidla, která jsou značně abstraktní počínaje povoláními pojmenovanými podle dominantní vlastnosti a konče abstraktní hodnotou bohatství. Pro d20 existuje nespočet variant v podobě doplňujících příruček umožňujících hrát kromě základní soudobé varianty také v minulosti, budoucnosti, cyberpunkovém světě, ve světě s reáliemi D&D přenesenými do současnosti - tzv. Urban Arcana, mechy, postapokalypsu apod.

d20 SRD

Univerzální "stavebnice" slavného systému d20, na jejíchž základech staví desítky her
Wizards of the Coast
2000

Pod označení d20 spadá velká spousta různorodých her, které mnohdy nemají společného nic kromě použitého systému, takzvaného d20. Tento klasický systém stojí většinou na kombinacích úrovní a povolání a hojně využívá 20stěnné kostky. Jeho zdarma dostupná verze se nazývá SRD - System Reference Document. Jde o výtah z třetí edice Dungeons and Dragons, který slouží jako "stavebnice", jíž je možno využít k tvorbě dalších her. Samostatných aplikací od různých autorů a nakladatelství existují stovky, pokrývají všechna možná herní prostředí i žánry a kromě společného jádra pravidel se často liší k nepoznání.

Dandelion

systém klasickej založený na zručnostiach a na súbojovom systéme snažiacom sa maximálne simulovať realitu
Martin Vymětal, Petr Bednář
1997

Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.

Dark Ages: Inquisitor

Tajní inkvizitoři stojící proti silám temnoty v hororové verzi našeho středověku
White Wolf
2002

Herní rozšíření pro Dark Ages: Vampire adaptuje námět hry Hunter: the Reckoning do středověké verze Světa temnoty. Hráči ve hře představují inkvizitory z řad tzv. Stínové inkvizice, tj. tajné organizace určené církví k ochraně nic netušících věřících proti ďábelským stvůrám obcházejícím pozemský svět. Jejich úkolem je v tajnosti pátrat po těchto tvorech, jejich aktivitách i jejich smrtelných spojencích a bojovat proti nim, kdekoliv na ně narazí. Celé téma je pojato tak, aby pokud možno předcházelo možným kontroverzím, které hra za inkvizitory může přinést. Pravidlově hra vychází z DA: V a obsahuje poměrně složité herní mechaniky.

Dark Ages: Vampire

Adaptace World od Darkness a hraní v kůži upírů pro doby středověku
White Wolf
2002

Doba temna ve světě temnoty. Kolem roku 1230 v žije prostý lid v Evropě pod útlakem šlechty, ozbrojené nájezdy jsou na denním pořádku, ale i život mnoha šlechtických rodů je poznamenán nepřízní osudu, smrti na bitevním poli, morovou ranou, vzájemnými rodovými rozepřemi. A v tom všem žijí i upíři a manipulují lidmi tak, jak se jim hodí. Tato hra je adaptací upíří hry Vampire: the Masquerade do období středověku. Obsahuje základní informace o světě a pravidla pro hraní upírů. K této knize posléze vyšla rozšíření, která umožňují například i hraní za středověké inkvizitory, mágy, atd.

Dark Heresy

RPG hra z prostredia Warhammer 40.000
Fantasy Flight Games
2008

Dark Heresy je pen & paper RPG hra zasadená do prostredia Warhammeru 40.000 z edície Warhammer 40.000 roleplay. Hráči sa zhostia úlohy pomocníkov Inkvizítora (Game Master), ktorý im zadáva úlohy týkajúce sa ochrany Impéria pred hrozbou Chaosu, zradcov, cudzích rás a vôbec takmer všetkého, čomu Impérium čelí.
Hra používa systém d100, teda ku hraniu stačia len desaťstenné kocky. Ku hraniu stačí samotná základná kniha pravidiel, ale dá sa kúpiť viacero kníh, ktoré rozširujú možnosti jednotlivých povolaní (Ascension, Inquisitor's Handbook), alebo obsahujú predpripravené dobrodružstvá (napr. Haarlock Legacy).

De Profundis: Letters from Abyss

Lovecraftovské RPG hrané pomocí dopisů.
Michael Oracz
2001

De Profundis je hororová hra inspirovaná dílem H. P. Lovecrafta a snaží se v hráčích vzbudit přímý prožitek toho, že jsou hrdiny Lovecraftova díla. Hra se hraje pomocí dopisů (a tímto stylem je i psána) v nichž hráč přistupuje na paranoidní až hororové vnímání světa a kde drobnými detaily naznačuje přítomnost čehosi cizího, temného... jiného. Alternativně se nabízí i verze pro sólové hraní, pokud nenajdete nikoho, s kým byste si mohli dopisovat.

DeGenesis

Nemecká hra z postapokalyptickej Európy, v ktorej ľudstvo bojuje proti samotnej Zemi.
Christian Günther, Marko Djurdjevic
2004

Svet človeka 500 rokov po katastrofe je ohrozený novým ľudským druhom, lepšie adaptovaným na nehostinné podmienky. DeGenesis je hra s jednoduchým a intuitívnym systémom, určená širokej skupine hráčov a poskytujúca námety siahajúce od holého prežitia cez horor či akčné prestrelky až po osobné témy a otázky o povahe ľudstva. Systém je „gritty“, postavy nemajú žiadne špeciálne schopnosti, talenty ani mutácie, a boj je relatívne smrtiaci. Tvorba a zdokonaľovanie postavy sú založené na zručnostiach. Základná príručka v nemčine je k dispozícii zdarma ako PDF, do slovenčiny je preložená skrátená verzia pravidiel.

Delta Green

Konspirační teorie jsou pravdivé, ale celá pravda je mnohem strašlivější.
Pagan Publishing
1997

Delta Green je tajná organizace vytvořená po získání znepokojujících informací po razii ve městě Innsmouth. Jejím úkolem je boj proti kultům, spiknutím spojeným s Cthulhu mythosem. Její členové se rekrutují z armády, námořnictva, FBI, CIA a dalších organizací. A jako by boj proti spiknutí nebyl dost obtížný sám o sobě, jejich protivník využívá magii, podivné nestvůry a smlouvy s prastarými bohy. Šílenství a smrt jsou pro agenty denním chlebem.

Call of Cthulhu se v tomto prostředí, ve kterém jsou vyšetřovatelé členy tajné organizace, která je sama konspirační, stává propojením špionážního žánru s lovecraftovským hororem.

Demon: the Fallen

Hororová hra v kůži padlých andělů
White Wolf
2002

Demon: the Fallen je jedna z mnoha her druhé edice World of Darkness, která získala legendární rozměr. Masivní příručka obsahuje nejen mechaniky, ale i herní prostředí volně vycházející z biblických námětů o padlých andělech, které vedl Satan do války proti Všemohoucímu. Tito andělé nyní opouštějí vyhnanství v Propasti, aby uchvátili duševně slabé smrtelníky. Jedná se o hru silně zaměřenou na vnitřní konflikt nejen anděla, ale i vzpomínek uchváceného smrtelníka. Hra trpí všemi neduhy starších her WoD, tedy přílišným počtem hodů a konfliktem hlubokého tématu se supervlasnostmi.

Dirty Secrets

Detektívna hra pre jedného hráča a dvoch až štyroch GMov, v ktorej preskúmate špinavé uličky svojho rodného mesta
Seth Ben-Ezra
2007

Korupcia, zrada, podvody a vraždy vo vašom meste. Preveďte jedného vyšetrovateľa zložitou pavučinou v hone za najťažšie uloviteľnou korisťou: pravdou... a možno budete sami prekvapení tým, čo nájdete. Hra obsahuje veľmi inovatívny spôsob, ako Vám umožniť hrať detektívku bez toho, aby bol vopred pripravený príbeh či známy páchateľ... zločiny Vám budú vznikať pod rukami samy priamo počas hry. Výsledkom sú zaujímavé príbehy o morálke a ľudských nedostatkoch.

Discordia!

Dvojití agenti v súčasnom svete, kde je všetko, vrátane konšpirácií, pravdivé.
John Wick
2005

Principia Discordia je skutočný (pozri Wikipediu) posvätný text náboženstva, ktoré verí, že pravou podstatou reality je Chaos. Ten, kto ustanoví poriadok, ustanoví Dogmu. Hra spísaná z vôle Samotnej Eris o dvojitých agentoch, tejto teológie v našom skutočnom svete, kde neexistuje nepravdivý, či protirečivý fakt. Konšpirácie, alternatívne histórie, všetky boli, sú a budú. Atmosféra, kde naozaj nebudete vedieť, kde je pravda. Hra založená na klasickom modeli niekoľkých hráčov a Pána hry, s mierou úspechu podľa počtu pätiek.

Do: Pilgrims of the Flying Temple

Fantasy hra o poutnících z chámu, kteří se snaží pomáhat ostatním, ale sami se přitom dostávají do potíží.
Daniel Solis
2011

Do je fantasy hra o mladých poutnících z chámu vznášejícího se uprostřed vesmíru, kteří se snaží pomáhat ostatním pozemšťanům, ale sami se přitom dostávají do potíží. Hráči se střídají v pozicích vypravěče, ostatní navrhují komplikace v příběhu. Hra vyžaduje kameny dvou barev, tužku, papír a fantasii.

Kniha obsahuje úvodní dopisy, návody jak hrát za vypravěče a spoustu inspiračního materiálu.

Dobrodružná hra Pán prstenů

Hra ze světa Tolkienovy Středozemě, určená především dětem a začátečníkům
Mladá Fronta
1993

Český překlad hry „The Lord of the Rings Adventure Game“, který u nás publikovala Mladá fronta. Hráči v prostředí Středozemě prožívají příběhy ve stylu Hobita či Pána prstenů. Z dnešního pohledu je hra systémově zastaralá, nicméně přesto má své kouzlo. Je totiž určena dětem a učí je hraní RPG krůček po krůčku – působí tak jako pěkný výukový materiál. Spolu s pravidly vyšlo i několik rozšiřujících knih s dobrodružstvími, která jsou sice velmi lineární a svázaná, ale zároveň mají sympatickou Tollkienovskou atmosféru. Pěkná hra, na níž se děti mohou učit RPG, bohužel se skoro nedá sehnat.

Dogs in the Vineyard

Westernové drama o nejisté morálce
Vincent Baker
2005

Jedna z nejznámějších indie her vůbec, Dogs in the Vineyard, se odehrává ve westernovém prostředí, kde postavy představují strážce zákona a víry v zapadlých osadách. Sotva dokončily výcvik, jsou to jen děti, a najednou jsou vyslány trestat zlo do světa, který zdaleka není černobílý. Hra pojednávající o těžkých rozhodnutích a morálních dilematech. Jednoduchý systém je postaven na vyhodnocování konfliktů, které využívá „pokerového“ zvedání sázek, poskytuje vodítka pro následné popisy a vlastně tak vytváří páteř veškerého děje.