1 (1) 3 (1) A (11) B (6) C (9) D (29) E (6) F (12) G (3) H (6) I (5) J (1) K (3) L (7) M (9) N (1) O (4) P (13) R (7) S (20) T (12) U (2) V (5) W (8)

Barbarians of Lemuria

Jednoduchá hra v žánru meče a magie
Simon Washbourne
2004

Staňte se hrdiny v prehistorickém světě inspirovaném knihami Howarda, Cartera, Borroughse a Leibera. Každou postavu definují čtyři vlastnosti a čtyři z dvaceti čtyř dostupných kariér. Každá postava tak má za sebou určitou historii nastíněnou právě kariérami, které pro ni hráč zvolil.
K samotné hře je potřeba jen dvou šestistěnných kostek. Veškeré činnosti, včetně boje a magie, jsou řešené jediným druhem hodu.
Kniha obsahuje stručný popis herního světa Lemurie.

Best Friends

Hrajte za dievčatá, ktoré sú kamoškami, ale v skutočnosti sa neznášajú.
Gregor Hutton
2005

Minimalistická bezkocková hra. Hráči hrajú dievčatá, ktoré sú kamoškami, trávia kopu času a pomáhajú si, ale, medzi niektorými z nich panuje nenávisť. Hrajte za partiu dievčat na strednej alebo za babský kolektív niekde v práci. Inovatívnou je mechanika tvorby postáv založená na princípe „čím viac mi ostatné niečo závidia, tým lepšia som v tom!", kde hráčovu postavu vlastne vytvoria ostatní. Riešenie situácií je založené na odovzdávaní žetónov, kde hráči pomáhaním ostatných oslabujú seba. K dispozícii je preklad základnej volnej verzie, autor vydal aj komerčnú rozšírenú verziu.

Black Crusade

RPG hra z prostredia Warhammer 40.000
Fantasy Flight Games
2011

Black Crusade je najnovšia hra zo série Warhammer 40k Roleplay. Hráči sú buď obyčajní smrteľníci alebo Space Marines, ktorí sa pridali na stranu Chaosu. Úlohou je stať sa dostatočne známy u bohov Chaosu aby sa z Vás mohol stať princ démonov.

Na rozdiel od predošlých hier série, hra neobsahuje class&level systém, ale len archetypy, ktoré sa od seba líšia počiatočnou kombináciou schopností a talentov. Niektoré talenty zvyšujú náklonnosť k určitému bohovi a pokým si tieto talenty udržujete v rovnováhe, ostanete Undivided.

Ďaľše novinky sú vyvolávanie démonov, výroba a používanie démonických zbraní, alebo prítomnosť poskokov. Hra takisto obsahuje pravidlá pre prepojenie s ostatnými hrami zo série.

Breaking the Ice

Vytvorte príbeh o vzniku vzťahu medzi dvoma ľudmi - od prvotnej iskry až po milostný vzťah
Emily Care Boss
2005

Dvaja hráči a netradičná téma - príbeh vznikajúcej lásky. Od prvého stretnutia, cez spoznávanie, zaľúbenie sa až k finálnemu rozhodnutiu. Bude z toho ľubostný vzťah alebo sa ich cesty rozídu? Postavy sú generované slovnou sieťou a tzv. výmenou (hráči si vzájomne vymenia niektoré črty postáv). Hráči sa potom striedajú pri vytváraní scén v rámci troch rande. Opismi prvotného dojmu, a zavádzania pozitívnych a negatívnych prvkov, ktoré postretnú jednotlivé postavy získavate kocky, ktoré rozhodnú, či je medzi vami niečo spoločné. Hra vyšla najprv vo voľne stiahnuteľnej verzii, neskôr vydala autorka tlačou rozšírenú a vylepšenú verziu.

Burning Empires

Zajímavá kombinace čistého roleplaye a taktické hry; žánrově epické sci-fi
Luke Crane
2006

Burning Empires je pozměněná verze hry Burning Wheel. Odehrává ve sci-fi světě, v němž upadající lidská civilizace čelí hrozbě v podobě Červa... parazitů, kteří napadají a ovládají lidskou mysl. Postavy jsou chyceny v divokém a zoufalém boji o osud své planety. V této mechanicky komplexní hře hráči přímo bojují proti Pánu hry a systém zajišťuje, že boj bude spravedlivý. Hra má komplexní pravidla, která umožňují složité taktizování. Zároveň však mechanicky tlačí hráče do vykreslování charakteru a sledování osobních ambic postav. Zajímavá kombinace pro hráče, kteří si potrpí na osobní příběhy postav, a zároveň si rádi vyhrají s číslíčky.

Burning Wheel

Systém pro klasická fantasy dobrodružství s neklasicky pojatými pravidly
Luke Crane
2005

Obyčejné fantasy hraní pojaté neobyčejně, tak by se nejlépe charakterizoval Burning Wheel, systém, který nabízí alternativní pohled na běžná pravidla. Má vše, co by měl mít – schopnosti, dovednosti, zbraně, boj, magii – ale vše pojímá nezvykle. Pracuje s velkou mírou abstrakce namísto konkrétních měr, má komplexní systém pro sociální konflikt, propracovanou mechaniku herních odměn. Nejvýraznějším rysem jsou pravidla pro osobní cíle a ideály postav. Úkolem Pána hry je na tyto ideály útočit, zpochybňovat je a tím vytvářet děj celé hry.